2013. november 22., péntek

Tanfolyami élménybeszámoló

Két hete már, hogy véget ért a J. L. Seagull Szakképző Iskola szervezésében megrendezett Prezentáció tanfolyam, amire annyira készültem. Mégis, még mindig várom a keddet és csütörtököt, hogy menjek. Hogy milyen is volt a képzés?
Egyszerűen szuper. Nem csupán azért mert végre rendszeresen kimozdultam a négy fal közül, és újra emberek között lehettem. Bár már ezért is megérte volna! (Ezt a kisgyermekes anyukák szerintem, nagyon jól át tudják érezni.)
A tanfolyam során sikerült felelevenítenem a PowerPoint-tal kapcsolatos tudásomat, és megismerkedni egy új prezentációs lehetőséggel, a prezi.com-mal.
Tudtad, hogy a prezi.com magyar fejlesztésű találmány? 2008-ban jött létre az alapító tagok: Somlai-Fischer Szabolcs, Halácsy Péter és Árvai Péter ötlete alapján. A prezi egy Flash-alapú, internetes prezentációkészítő szoftver.
Egy virtuális vászon, melyre a prezentáció elemeit szabadon fel lehet vinni és rendezni. Mivel ez egy internetes szolgáltatás, a számítógépre nem kell feltelepíteni. Csak regisztrálsz és máris használhatod a rendszert. A felhasználók a webes felületen bejelentkezve láthatják a saját és mások által készített prezentációkat. A világon már több, mint 27.000.000 felhasználója van, míg Magyarországon alig pár százezer.

Én is most találkoztam vele először. A prezi elsajátítása nem okoz túl nagy nehézséget, szinte minden lépés magától értetődik. Aki otthon leül, és rászánja azt az időt, és energiát, az nagyon könnyen megismerkedhet a lehetőségeivel. Én azonban nem ezt a megoldást választottam. Kihasználtam a 98%-os állami támogatást, és 400 Ft-ért újra beültem az iskolapadba.

Az oktató rengeteg információt adott át nekünk. Nem csak technikai témákat beszélgettünk át, de hasznos ötleteket, tanácsokat kaptunk a sikeres prezentáció elkészítéséhez. Nem csak aprólékosan végigmentünk az építőköveken, hanem betekintést nyertünk abba a felismerésbe, hogy ezeket használva, olyan prezentációkat lehet előadni, ami egyszerűen bámulatos.

A csoport teljesen vegyes volt, mégis mindenki tanult valami újat. Egymástól is tanultunk. Jó volt a hangulat az iskolában. Jó érzés volt újra diáknak lenni. Tanulni, jegyzetelni, időpontra menni, találkozni a csoporttársakkal, izgulni az utolsó órán, amikor mindenkinek elő kellett adnia az elkészített prezentációját. Egy alkalommal lógtam is. Igazolt hiányzás volt, de még ezt is élveztem. Rendszeresen találkoztam a barátnőmmel, akivel azóta sem futottunk össze. Talán be kellene iratkoznunk egy újabb tanfolyamra. :)

Úgy gondolom, felnőttként még izgalmasabb dolog iskolába járni. Ezúton is köszönöm a lehetőséget, és az iskola profi szervezését. Alig várom a következő tanfolyamot! Ha szeretnétek Ti is beszámolni tanfolyami élményeitekről, küldjétek el tapasztalataitokat

ide. Talán Mások is kedvet kapnak a tanuláshoz!

Nincsenek megjegyzések: