2013. július 17., szerda

Miért érdemes nyelveket tanulni?

Ha feltesszük ezt a kérdést, "Miért érdemes nyelvet tanulni?" a válaszok nagy része így hangzik: jobb állás, külföldi munkalehetőség, pop zenei slágerek, kapcsolatok... Lehetne sorolni a nyelvtanulás szükségességének okait. Szerintem, ezekkel az érvekkel szinte mindenki tisztában van. Mégis kevesen látják meg a lehetőségét annak, hogy ne kötelességből tanuljon, hanem szórakozásból, kedvtelésből, saját képességeink fejlesztése érdekében. Vegyük észre, hogy mennyivel nyitottabbak, értékesebbek leszünk 1-1 nyelv elsajátításával. Megnyílik előttünk egy új világ.

"Ha nem ismersz, az anyanyelveden kívül még egy idegen nyelvet, csak egy életet élsz" Tartja a mondás.
Kilenc éves voltam, amikor elkezdtem angolt tanulni. A kötelező orosz tanulás mellett, ami akkor nyűgnek tűnt, szinte felüdülés volt egy kis angol gyakorlás. (Utólag már bánom, hogy az oroszt abbahagytam, de ez lehet, egy következő bejegyzés témája. :) 
A nyelv szinte az életem részévé vált. Imádtam, hogy értem a kedvenc slágereim szövegeit, eredeti nyelven nézhetem a kedvenc filmjeimet, és olvashatom a kedvenc könyveimet. Az sem utolsó szempont, ha épp keresek valamit, de magyarul nem találok hivatkozást, angolul biztos, hogy ráakadok valahol. Középiskolában az angol mellé felvettem a francia nyelvet is. Szerencsére, nagyon jó tanárunk volt, és én annyira büszke voltam rá, hogy tanulhatom. Olyan dallamos, olyan egyedi, és annyira nem is bonyolult. 
Sosem felejtem el, amikor egyszer, a családommal Spanyolországba utaztunk nyaralni, és az első estét Franciaországban töltöttük. A nagybátyám megkért rá, hogy intézzem a szobafoglalást. Én, kezdő francia nyelvtudással, remegő lábakkal mentem a recepciós pulthoz, és remegő hangon, teljesen kipirulva kérdeztem, hogy van-e szabad szobájuk. A recepciós hölgy büszkén válaszolgatott és úgy láttam, örült, hogy az anyanyelvén szólaltam meg. Nem zavarta, ha lassú voltam, ha tévesztettem, kihagytam 1-2 szót a mondatból. Segítőkészen válaszolgatott. Aztán hirtelen a fizetésről esett szó, és én elakadtam, nem értettem valamit. Erre a nagybátyám, aki nem beszél egyetlen idegen nyelvet sem, odaszólt: "Credit card?". Mire a hölgy felsóhajtva és mosolyogva: "Yes, Sir!"

Utólag visszagondolva, büszke vagyok magamra, hisz odaálltam, megpróbáltam és volt sikerélményem is. Más kérdés, hogy ma már szívesebben megyek külföldre felkészülten, nagyobb nyelvtudással. 

Számodra is van még lehetőség, hogy tanulj, ismételj, fényesítsd a nyelvtudásodat. Tudsz még jelentkezni a következő,  július végén induló, támogatott nyelvi képzésekre

















Érdemes a képzésekre mielőbb bejelentkezni, mert a program csak az elnyert keretlétszámban vehető igénybe. A 90.000 Ft-os támogatás mindenkinek felhasználható: 30, 60 óra után, ősszel folytatható a képzés. Ne hagyd ki ezt a lehetőséget! Engedd, hogy kitáruljon előtted egy új világ!

Ha a képzésekkel kapcsolatban bármilyen kérdésed lenne, írj a tanuljunknogradban@gmail.com e-mailcímre.

Nincsenek megjegyzések: